Miten paljon minulla saa olla matkatavaraa?

SAS

  • Matkatavarat: 20 kg ruumamatkatavara + 5 kg käsimatkatavara.
  • Suksirahti: Suksirahtiin sisältyy yksi pari suksia ja sauvoja, yksi pari monoja ja yksi kypärä (max 12 kg). Monot ja kypärä pakattava erilliseen laukkuun.
  • Jos otat sukset mukaan lennolle, suksikuljetus on AINA varattava erikseen ja maksettava etukäteen. Hinta on 56 € meno-paluu per suksipari/lumilauta.
  • Mikäli haluat ostaa lennolle muuta lisämatkatavaraa, voit ostaa sen täältä:

SAS: Kirjaudu tästä

Finnair

  • Matkatavarat: 23 kg ruumamatkatavara + 8 kg käsimatkatavara.
  • Suksirahti: Suksikuljetukset varataan ja maksetaan luottokortilla (Visa, Master, Amex, Diners) suoraan Finnairin lomalentojen lisäpalvelusivulta osoitteesta: www.finnair.com/fi/fi/alppimatkat
  • Valitse ensin alasvetovalikosta matkanjärjestäjäksi STS Alppimatkat, jonka jälkeen pääset kirjautumaan sisään matkalipussa/osanottajatodistuksessa näkyvällä varausnumerolla sekä sukunimelläsi.
  • Voit tilata lisäpalvelut myös puhelimitse Finnairin asiakaspalvelusta: 0600 91011 (3,00 euroa/vastattu puhelu + pvm)
  • Lentoyhtiö (Finnair) vastaa hinnoista ja saatavuudesta itse ja päivitetetyt hinnat löydät Finnairin kotisivuilta - STS Alppimatkat ei vastaa hintamuutoksista.
  • Suksikuljetuksen varauksen voit tehdä aikaisintaan 45 vrk ennen matkalle lähtöä.

Miksei korttimaksuni suostu menemään läpi?
Mikäli koitat maksaa matkaasi maksukortilla, eikä maksu suostu menemään läpi:

  • Tarkista verkkopankistasi kohdasta ”kortin asetukset”, mikäli kortillasi on päällä internetosto –estot. Nämä ovat aina automaattisesti päällä suurimmassa osassa maksukorteista.
  • Tarkista, että syöttänyt oikeat numerot. Mikäli teillä on käytössä yhdistelmäkortti debit/credit, on kortin etupuolella oleva numerosarja ”credit” ja kortin takana löytyy oma numerosarjansa ”debit” puolelle.

Miten varaan suksirahdin?
Finnair:
 Varattava ja maksettava etukäteen Finnairin lomalentojen lisäpalvelut -sivustolta  45vrk - 5vrk ennen matkaasi. Finnairilla matkustaessasi voit pakata samaan pakettiin monet sukset, kunhan paketti ei ylitä sallittua kilomäärää.

SAS:
Hinta 56€ ja suksirahti varataan suoraan STS Alppimatkojen varauspalvelun kautta. Suksirahdin max kilomäärä on 12kg.
Vakuutus ei välttämättä korvaa kuljetuksen aikana rikkoutuneita välineitä mikäli pussissa on ollut useammat välineet tai muuta tavaraa. 

Milloin ja miten maksan matkan?
Varausmaksu 150 €/hlö maksetaan viimeistään 7 päivän kuluttua matkan varaamisesta. Loppumaksu maksetaan 45 päivää ennen matkaa. Maksu suoritetaan pankki- tai luottokortilla (VISA/MasterCard) kotisivujemme kautta kohdasta "Minun Matkani" tai tilisiirtona matkavahvituksesta löytyvillä tilisiirtotiedoilla.

En ole saanut loppumaksustani vahvistusta. Miksi?
Tarkista ensin roskapostikansiosi, mikäli vahvistusta ei löydy sähköpostista, voit tulostaa erillisen vahvistuksen "Minun Matkani" -osiosta kotisivuiltamme.

Kuinka maksan ns. äkkilähdön?
Kun matkalle lähtöön on alle 45 päivää maksetaan koko matkan hinta 30 minuutin kuluessa Visalla tai MasterCardilla kotisivujemme kautta. Matka peruuntuu automaattisesti mikäli matkaa ei ole maksettu 30 minuutin sisällä. Tilimaksu ei koskaan ennätä perille puolessa tunnissa! Jos et voi maksaa pankki- tai luottokortilla, ota yhteyttä myyntipalveluumme.

Olen lähdössä yksin matkalle, mutta matkoja on jäljellä vain kahdelle. Mitä voin tehdä?
2-hengen huoneet ovat varattavissa myös 1-hengelle, mutta matkan hintaan lisätään tyhjän vuoteen lisämaksu. Lisämaksut ovat alkaen n. 300€ -> /tyhjä vuode.

Missä STS Alppimatkojen toimisto sijaitsee - mihin voin tulla kyselemään ja varaamaan matkan?
Meillä ei ole käyntikonttoria vaan myynti tapahtuu 24 tuntia vuorokaudessa internetissä www.alppimatkat.fi. Myyntipalvelumme numerossa 09 67 13 14 palvelee arkisin klo 9-18. Voit laittaa myös sähköpostia info@alppimatkat.fi, viesteihin vastaamme arkisin klo 9-18.

Maksoin matkani luottokortilla ja sain kuitin, mutta maksu ei näy tulleen varaukseeni. Miksi?
Tarkista saamastasi kuitista tapahtuman tila: Maksu Hylätty / korttransaktion EJ ok tarkoittaa, ettei maksu ole mennyt läpi. Yritä uudelleen. Jos saat edelleen saman vastauksen ole yhteydessä korttiyhtiöösi tai pankkiisi tarkistaaksesi syyn. Yleisin syy hylättyihin korttimaksuihin on korttiin asetettu internetosto -esto tai luottoraja.

Miten ja milloin saan matkalippuni?
Kun olet varannut matkan saat matkalipun/osanottajatodistuksen maksutta sähköpostiisi. Paperilippu maksaa 7€. Mikäli teet muutoksia tai lisäyksiä saat aina uuden lipun. Halutessasi voit tulostaa lipun Minun Matkani -kohdasta.

Kuinka paljon minulla saa olla matkatavaraa?
Tarkista lentoyhtiö ja matkatavaroita koskevat ohjeet osanottajatodistuksestasi. 
Finnair: Ruumaan yksi 23 kg matkatavara ja 8 kg matkustamoon. 
SAS: Ruumaan 20 kg ja 5 kg matkustamoon.

Paljonko alle 2-vuotiaalla sylilapsella saa olla matkatavaraa?
Finnair: 23 kg laukku ruumaan ja rattaat. 
SAS: 10 kg laukku ruumaan ja rattaat. 

Miten varaan ja maksan golfbagin kesämatkalleni mukaan?
Finnair: Osoitteesta www.finnair.fi/lomalennot . Sivulle pääset kirjautumaan aikaisintaan 45vrk ennen matkalle lähtöä.

Onko lähtöselvitys mahdollista tehdä jo edellisenä iltana ja jättää matkatavarat? Jos on niin mihin aikaan? 

Ennakkolähtöselvitystiedot löydät matkalipustasi lisätietoa -osiosta.

Olen varannut pelkät lennot, voinko varata STS Alppimatkojen lentokenttäkuljetuksen?
Lisämaksullisen lentokenttäkuljetuksemme voivat varata vain ne, jotka ovat varanneet sekä lennot että hotellin STS Alppimatkoilta. Pelkät lennot eivät sisällä opaspalveluja. Emme luovuta kohteiden yhteystietoja kyselyjä varten, emmekä selvitä paikkatilannetta lentokenttäkuljetuksessa etukäteen.

Jätän käyttämättä toisen lentosuunnan, saanko hyvitystä?
Matkamme ovat aina viikon matkoja ja käyttämättä jätettävästä lennosta ei hyvitetä rahaa.

Tarjoillaanko lennoilla ateria?
Finnair:
 Lennolla on juomatarjoilu, ruoat tilataan etukäteen Finnairin kotisivuilta www.finnait.fi/lomalennot . 

SAS: Voit varata lomalennolle aterian hintaan 20 €/hlö meno-paluu viimeistään 5 päivää ennen lähtöä. Ilmoita erityisruokavalioista. 

Mistä näen kohteeni säätilanteen?
Vähän ennen talvisesongin alkua alamme päivittää sää- ja lumitilannetta kotisivuillemme. Tiedot keräämme kunkin kohteen virallisilta nettisivuilta.

Mitkä kohteet ovat lumivarmoja?
Kaikki kohteemme ovat erittäin lumivarmoja. Takaamme, että pääset laskettelemaan lomallasi. Jos lumitilanne olisi sellainen, ettei omassa lomakohteessasi pääsisi rinteeseen, vastaa STS Alppimatkat kuljetuskustannuksista lähimpään mahdolliseen paikkaan, jossa laskettelu onnistuu. Takuu koskee viikon hiihtomatkoja ja mahdolliset lisäkustannukset hissilipuista eivät sisälly lumitakuun piiriin. Lumitakuu ei ole voimassa jos hissit on suljettu myrskyn, lumivyöryn, teknisen vian vuoksi tai force majeur-tilanteessa.Huom! Lumitakuu ei koske pikkujoulumatkoja eikä myöskään murtomaahiihtoa.

Mitä STS Alppimatkojen All Inclusive -pakettiin sisältyy?
Siihen sisältyy aamiaiset, 3-ruokalajin illallinen kuutena iltana ja kuuden päivän hissilippu. HUOM! All Inclusive -paketit varattavissa 31.10. saakka.

Olemme varanneet All Inclusive -paketin. Missä illalliset syödään kun hotellitekstissä sanotaan, että ne ovat lähiravintolassa?
Tällöin illalliset järjestetään kylän keskustan alueella sijaitsevassa ravintolassa. Tarkat tiedot ravintolasta (nimi, sijainti, toimintatavat ym.) saat oppaaltamme kohteeseen saavuttuasi.

Mitkä alueet kuuluvat hissilippuuni?
Suurimmassa osassa kohteitamme koko hiihtoalue on käytössäsi All Inclusive -pakettiin kuuluvalla hissilipulla. Cerviniassa voit täydentää hissilipun etukäteen käsittämään myös Zermattin hiihtoalueen. Val Thorensissa All Inclusive-pakettiin kuuluva lippu on voimassa vain Val Thorensin hiihtoalueella, lisämaksusta on varattavissa koko Kolmen Laakson alueen lippu. Huomaathan, että Kolmen Laakson alueen laajennuksen voi ostaa vain etukäteen kauttamme.

Voinko antaa hissilippuni kaverini käyttöön?
Et. Hissilippu on henkilökohtainen ja sitä ei voi luovuttaa eteenpäin. Tämä koskee kaikkia kohteitamme.

Kids Club – voiko siihen osallistua vain Hotel Salzburger Hofissa majoittuvat lapset?
Kids Clubiin Bad Gasteinissa ovat tervetulleita kaikki matkallamme olevat 3 vuotta täyttäneet lapset riippumatta siitä missä hotellissa asuu. Hinta n. 20 €/päivä/lapsi. Varataan ja maksetaan kohteessa. (Skandinaavinen koulutettu kerhonohjaaja).

Mitä tarkoittaa grandlit-huone?
Se tarkoittaa huonetta, jossa on 120–140cm leveä parivuode, usein 1 peitto ja 1–2 tyynyä kahdelle henkilölle. Usein myös neliöiltään tavallista kahden hengen huonetta pienempi huone.

Voinko varata erityisruokavalion hotellille/ravintolaan?
Ainoastaan omissa hotelleissamme Bad Gasteinissa ja Cerviniassa: Hotel Salzburger Hof, Hotel Gisela, Hotel Post, Villa Orania, Ski Lodge Reineke ja Hotel Marmore erityisruokavaliot voidaan taata. Ilmoita matkasi myyjälle erityisruokavaliosta. Muissa kohteissa/hotelleissa emme voi taata erityisruokavalioiden huomioonottamista, mutta teemme siitä toki merkinnän varaukseen.

Olen varannut majoituksen ilman lentoja, voinko varata STS Alppimatkojen lentokenttäkuljetuksen?
Et voi. Lisämaksullisen lentokenttäkuljetuksemme voivat varata vain ne, jotka ovat varanneet sekä lennot että hotellin STS Alppimatkoilta. Emme luovuta kohteiden yhteystietoja kyselyjä varten.

Voitteko lähettää viikko-ohjelman ja rinnekartan?
Meillä ei ole toimistollamme viikko-ohjelmia eikä rinnekarttoja. Saat ne kohteessa oppaaltamme.

Googlasin netissä ja löysin eri sivustoilta matkojanne, mutta en löydä niitä sivuiltanne ja/tai hinta on eri kuin kotisivuillanne?
Vastaamme vain kotisivuillamme olevista tiedoista tai hinnoista, emme mahdollisesti muilla sivustoilla olevista STS Alppimatkojen tiedoista tai hinnoista.