Tärkeää tietää

 

Tärkeää tietää

Hyvät ehdot ryhmille
Kerää ryhmä sukulaisia, ystäviä tai työkavereita ja lähde hiihtomatkalle Alpeille. Pyydä tarjous mikäli lähtijöitä on vähintään 10! Ei koske viikkoja 52, 53 ja 8, eikä pikkujoulumatkoja.

Matkaehdot
Matkaehdot ovat tärkeä osa sopimusta matkustajan ja STS Alppimatkojen välillä. Tutustu huolella sekä Yleisiin valmismatkaehtoihin että STS Alppimatkojen lisäehtoihin.

Osanottajatodistus/matkalippu
Osanottajatodistus on sekä matkavahvistus, lasku että matkalippusi matkalle. On tärkeää, että tarkistat huolellisesti kaikki tiedot heti osanottajatodistuksen saatuasi ­ennen kuin maksat varausmaksun. Maksamalla varausmaksun hyväksyt matkan ja matkaehdot.

Postitse lähetettävä paperilippu
Halutessasi paperilipun postitse tulee lisämaksu 7 € per varaus. Ei koske ryhmämatkoja.

Hintatakuu
Hintatakuu koskee kaikkia matkojamme. Kun olet maksanut varausmaksun, on osanottajatodistuksessasi oleva hinta taattu muutoksilta. (Hintatakuu ei koske mahdollisia uusia veroja ja tulleja).

Lumitakuu
Kaikki kohteemme ovat erittäin lumivarmoja. Esimerkiksi Itävallan Gasteinerlaaksossa on viimeiset nelisenkymmentä talvisesonkia ollut hyvä lumitilanne. Se osoittaa, että Bad Gasteinin rinnealue on erittäin lumivarma. Annamme takuun, että pääset laskettelemaan hiihtomatkasi aikana. STS Alppimatkat kuljettaa sinut omalla kustannuksellaan lähimmälle avoimena olevalle rinnealueelle, mikäli omassa kohteessasi ei ole lunta. Mahdollisen hissilipun lisämaksun joudut kustantamaan itse. Lumitakuu ei koske murtomaahiihtoa, eikä lumitakuu ole voimassa mikäli hissit ovat suljettu myrskyn, kovan lumisateen, hissijärjestelmän teknisen vian tai muun force majeur -esteen takia eikä pikkujoulumatkoilla.

Suksikuljetus
Finnair:
 Suksikuljetukset varataan ja maksetaan luottokortilla (Visa, Master, Amex, Diners) suoraan Finnairin kotisivulla www.finnair.fi. 
Suksikuljetuksen hinta riippuen ostokanavasta on 25€/30€/40€ per matkustaja/suunta (Netistä ostettuna 25€/suunta, Finnairin puhelinpalvelusta 30€/suunta ja lentoasemalta 40€/suunta).
SAS ja Norwegian: Edestakainen suksikuljetus maksaa etukäteen varattuna/maksettuna 56 € ja lentokentällä maksettaessa 60 €.
Lufthansa: Suksikuljetus on maksuton ja sen voi varata ainoastaan etukäteen. Suksikuljetus koskee yhtä suksiparia tai lumilautaa matkustajaa kohti. Suksipussiin saa laittaa vain yhdet sukset ja sauvat per pussi. Korkeasesongin aikana voi olla lisälentoja muidenkin kuin em. lentoyhtiöiden kanssa. Tarkista tiedot osanottajatodistuksestasi.

Hissilippu
Voit tilata hissilipun joko etukäteen tai lentokenttäkuljetuksen yhteydessä ja saat sen matkakohteessa oppaaltamme. STS Alppimatkojen all inclusive -paketin varanneille kuuden päivän hissilippu kuuluu matkan hintaan. Cerviniassa all inclusive -pakettiin sisältyy perusalueen hissilippu ja laajennetun hiihtoalueen hissilipun saat lisämaksusta. Chamonix’ssa ja Madonnassa lajennettu hissilippu sisältyy kun varaat all inclusive -matkasi 31.10.2015 mennessä. Hissilipun pantti tai maksu tulee lisäksi (2–5 €/hissilippu), pantin saa takaisin kun palauttaa lipun lippukassalle kohteessa.

Alppijokeri/Määrittelemätön majoitus
Majoitus ei välttämättä ole mikään esitteessä tai kotisivuilla esitellyistä majoitusvaihtoehdoista vaan se voi olla luokitukseltaan hyvinkin vaatimaton (1–2 tähteä) ja sijaita hieman kauempana kylästä ja/tai lähimmältä hissiltä. Mikäli seurue varaa useamman kuin yhden huoneen ei ole mitään takuuta siitä, että majoitus on samassa majapaikassa tai edes samalla puolella kylää. Alppijokerimatkaan sisältyy aamiaiset, 3-ruokalajin illallinen 6 iltana ja hissilippu 6 päivää. Pelkkään määrittelemättömään majoitukseen ei sisälly em. palveluja. Soveltuu hyvin ihmisille, jotka matkustavat kohteeseen vain laskettelun takia.

Alle 2-vuotiaat lapset
Alle 2-vuotiaan lapsen matkan hinta on 50 €. Hinta ei oikeuta omaan lentopaikkaan eikä ateriaan lennolla eikä myöskään omaan istumapaikkaan lisämaksullisessa lentokenttäkuljetuksessa. Lapsi nukkuu matkan ajan vanhempiensa sängyssä. Mahdollinen vauvansänkytoive ilmoitetaan varauksen yhteydessä myyjälle ja mahdollinen lisämaksu maksetaan suoraan hotellille, samoin kuin mahdolliset ruokailut.

Majoitustoiveet
Usein matkustajilla on matkaa varatessaan toiveita esim. näköalasta tai huoneesta tietyssä kerroksessa. Pieniä toivomuksia voi esittää, mutta on erittäin tärkeää tiedostaa, että matkustajan toive ei ole matkanjärjestäjän puolelta lupaus eikä takuu.

Ateriat ja erityisruokavaliot lennoilla/kohteessa
Finnair: Ateriat varataan ja maksetaan luottokortilla (Visa, Master, Amex, Diners) suoraan Finnairin kotisivulla www.finnair.fi. Varauksen yhteydessä tarvitset STS Alppimatkojen varausnumeron varauksesi tunnisteeksi.
SAS: Voit tilata ateriat hintaan 20 €/hlö meno-paluu viimeistään 5 päivää ennen matkaa suoraan STS Alppimatkoilta. 
Norwegian: Lento Salzburgiin on reittilento, jossa maksullinen tarjoilu. Finnairin reittilennolla Genéveen tarjoillaan alkoholittomia virvokkeita. Erikoisruokavaliot on ilmoitettava STS Alppimatkoille viimeistään 5 päivää ennen matkaa. 
Lufthansa: Reittilennolla on pieni snacks-tyyppinen tarjoilu, eikä erityisruokavalioita huomioida. 
Kohteet: Voimme taata erikoisruokavaliot ainoastaan Bad Gasteinissa hotelleissa: Salzburger Hof, Post, Gisela, Ski Lodge Reineke ja Villa Orania. Muissa kohteissa voi esittää toiveen, mutta ei voida taata.

Lähtöselvitys lentoasemalla
Tarkista tiedot lähtöselvityksestä osanottajatodistuksestasi. Lähtöselvitys avataan 2 tuntia ennen ja suljetaan 1 tunti ennen koneen arvioitua lähtöaikaa. Muista osanottajatodistus/matkalippu, reittilennolla myös lentolippu, sekä passi tai 1.3.1999 jälkeen myönnetty virallinen henkilökortti henkilöllisyytesi todistamiseksi. Muun kuin Suomen kansalaisen tulee itse tarkistaa tarvitseeko hän ko. maahan tai lentokohteeseen viisumin.

Kuljetus lentoasemalta hotelliin
Lentokenttäkuljetuksen kesto saattaa vaihdella mikäli jaamme bussin useamman kohteen asiakkaiden kesken. Pyrimme myös ympäristöystävällisyyteen.

Myöhästyneet/vioittuneet matkatavarat
Mikäli matkatavarasi myöhästyvät tai vioittuvat lennolla tulee välittömästi heti lentokentällä tehdä PIR-raportti (Property Irregularity Report). Säilytä alkuperäinen raportti ja mahdolliset kuitit, koska tarvitset niitä lentoyhtiölle osoitettavan mahdollisen korvaushakemuksen liitteenä.

Matkalle unohtuneet tavarat
STS Alppimatkat ei vastaa bussiin, lentokoneeseen tai hotellille jätetyistä tai unohtuneista tavaroista. Autamme antamalla yhteystietoja etsinnän helpottamiseksi. 

Kuvat esitteessä
Jotkut kuvat esitteessä on valokuvausteknisistä syistä otettu tekniikalla, jolloin hotelli, huone tai uima-allas saattaa näyttää suuremmalta kuin todellisuudessa. Hotellihuoneissa ja huoneistoissa saattaa myös olla kokoeroja, joten huoneiden kuvat ovat suuntaa antavia.

Huoneistot
Huoneistot ovat useimmiten pieniä, yksinkertaisesti kalustettuja ja niukasti varustettuja mm. keittiövarustuksen osalta, eikä huoneistoihin kuulu hotellimaisia palveluja. 4–6 henkilön majoittuessa samaan huoneistoon on useimmiten melko ahdasta. Lähtöpäivänä keittiö/keittokomero on siistittävä itse tiskeistä ja roskien viennistä on huolehdittava. Pyyhkeet ja liinavaatteet on viikattava lattialle. Tutustu huoneiston seinällä olevaan ohjeeseen siitä mm. mihin kuntoon huoneisto jätetään kotiinlähtöpäivänä. 

Kun varaat huoneiston
Vakuus: Saapumisen yhteydessä huoneiston välittäjälle tulee maksaa vakuus kustakin huoneistosta. Tämä maksu on vakuus siitä, että huoneisto ja sen sisältö (huonekalut, tyynyt, viltit/peitot, suihkuverhot, valaisimet, lavuaarit, keittiökalusteet jne.) ovat samassa kunnossa lähtiessä kuin saapuessakin. Vakuus tulee maksaa käteisellä tai luottokortilla ja se maksetaan takaisin kun huoneiston välittäjä on tarkastanut huoneiston kunnon uloskirjautumisen jälkeen. Mikäli huoneistossa on vahingoittunut tai kadonnut jotain tulee se korvata uudella. Mahdolliset vahingot huoneistossa on maksettava. Mikäli huomaatte sisäänkirjautumisen yhteydessä, että huoneistosta puuttuu jotain tai jokin on rikki, olette te asiakkaana velvollinen ilmoittamaan asiasta STS Alppimatkoille tai vuokranantajalle 48 tunnin sisällä.
Vakuuden takaisinmaksu: Vakuus maksetaan takaisin kokonaan, mikäli huoneisto on samassa kunnossa kuin sisäänkirjautumisen yhteydessä. Takaisinmaksu suoritetaan niin, että käteisellä maksettu vakuus palautetaan antamallenne pankkitilille kotimaassanne tai luottokorttimaksu peruutetaan.
Lakanat ja pyyhkeet: ovat aina (ellei toisin mainita) huoneistossa saavuttaessa. Useimmissa tapauksissa teidän tulee itse pedata sängyt saapuessanne.
Kotimatka: Huoneiston loppusiivous sisältyy matkan hintaan, mutta se ei sisällä keittiötä, jonka siivouksesta asiakas on itse vastuussa. Tyhjennä jääkaappi ja kaapit elintarvikkeista ja juomista jne. Vie kaikki roskat niille tarkoitettuun paikkaan. Pese astiat, lasit, ruokailuvälineet ja laita ne takaisin oikeaan paikkaan. Peitot tulee taitella ja yhdessä tyynyjen kanssa laittaa takaisin kaappiin tai vaihtoehtoisesti sängyn päälle. Lakanat ja pyyhkeet tulee jättää eteisen lattialle.

Turistivero: Useimmissa hiihtokeskuksissa on olemassa turistivero, joka jokaisen vieraan tulee maksaa vierailustaan. Huomioithan, että tämä vero on aina laskettu mukaan STS Alppimatkojen hintoihin, eikä sitä tule maksaa asiakkaan itse erikseen kohteessa.

Hinnat esitteessä ja verkkokaupassa
STS Alppimatkat pidättää oikeuden hintojen ja alennusten muutoksiin esitteen ja hinnaston julkaisemisen jälkeen. Tarkista voimassa olevat hinnat matkavarauksen yhteydessä. Virheellisesti ilmoitettu hinta esitteissämme ja verkkokaupassamme ei sido STS Alppimatkoja, mikäli ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. 

Peruutusturva
Suosittelemme että otat peruutusturvan matkallesi. Saat kaikki maksamasi rahat takaisin, poislukien toimistokulut mikäli sinä tai perheenjäsenesi sairastuu ennen matkaa. Lääkärintodistus tulee toimittaa (katso matkaehdot) toimistoomme matkan peruutuksen yhteydessä. Peruutusturva on otettava samaan aikaan matkan varauksen kanssa.